Tuesday, August 2, 2011

Rintih Hati Yang Berdarah....

Wahai pemilik jiwa dan raga..
Hamba-Mu ini sedang berdiri di bawah bentangan langit jingga
menyaksikan terbitnya sang suria..
mendengarlah lantai bumi ini pada rintihku
yang sedang berdarah hatinya...
bila airmata jatuh dan pecah membasahi hujung jari kaki.
Duhai pencipta duka dan gembira..
Hamba-Mu ini sedang tertunduk merenung jauh ke dasar kenangan
di sana ada dosa-dosa yang entahkan terampun
dengan sujud dan doa-doa atau mungkin jua
masih terawang di angkasa harapan.
Tuhan..sembuhkanlah luka di hatiku
dengan hiburan yang indah dalam janji-janji-Mu
di helaian warkah cinta-Mu
di setiap rahsia-rahsia ciptaan-Mu.
Aku tampil di sini Ya Allah..membawa hatiku yang berdarah..
penuh titik noda yang hitam
memudarkan wajah nan sedia suram.
Dengar rintihku..dengar rayuanku..
berikan aku kekuatan,dari semangat yang teramat kuperlukan..
kurniakan aku cahaya dari bukaan langit-Mu
bekalkan aku cinta dari kasih sayang-Mu..
kerana aku sudah longlai berdiri dengan sendi yang tidak terkunci
bisa saja rebah andai terusan dilanggar bayu ujian.
Aku mahu melangkah Ya Allah..kehadapan-Mu
aku ingin berlari mendekati-Mu
dan seandainya aku benar-benar telah hampir kepada-Mu
maka rentap nyawa dari tubuhku
Aku mengharapkan keabadian di sisi-Mu
hanya mahu mati sebagai Hamba-Mu

HasmaMaymeng 11/03/11-Lembah Kenangan.

No comments:

Post a Comment