Tuesday, August 2, 2011

Pernahkan Terfikir~

Pernahkah engkau teringat hari-hari paling indah dalam kisah kita..
ketika aku tertawa dengar ceritamu..
ketika engkau tersenyum dengar usik sendaku..
ketika kita sama mengaku cinta dan rindu mula beraja..
dan cemburu menjadi gila..
kisah indah bertukar wajah..suram
bila antara kita ada dia..
mengalih pandanganmu dari wajahku.
....ku lepaskan jemarimu yang kian dingin dalam genggaman..
hari-hariku kembali sepi
dari celah-celah kebahagianmu,aku memerhati dengan hati yang berdarah.
aku tetap di situ..
menangisi sesuatu yang bukan lagi milikku.

Pernah kah kau terkenang,pada hari kau mahu kembali
dan aku sedang lemas di tasik kerinduan..
bernafas melalui ruang sempit..
engkau,ku lihat berwajah kusut
masih juga cinta ini mahu memberikan udara
untukmu bernafas di dalam hatiku.
Sekalipun dinding hatiku telah robek dan calar
warnanya tetap sama..Sedarkah engkau wahai pria?

Pernahkah kau memikirkan,tentang ketulusan ketika aku masih setia di sini
setelah kau tinggalakan bersama sejuta kenangan...
aku dicerca dan dihina kerana mencintaimu..
aku dikutuk kerana enggan melupakanmu..
apakah itu belum cukup sebagai bukti...

HasmaMaymeng 7/3/2011-Lembah Kenangan.

No comments:

Post a Comment