Tuesday, August 2, 2011

Mahu kamu mengerti ~

~ maukah kamu andai saya menghulurkan tangan yang terketar dan jemari yang dingin.Bersama melangkah ke sana,melihat betapa dalamnya lembah kenangan sebuah luka ...
maukah kamu andai saya mengajak berlari di tepian sungai berdarah,menghidu bau yang kurang enak di sana..
menyaksikan panorama sebuah duka...
maukah kamu dengar andai saya syairkan sebuah cerita cinta,penuh rindu dan duga.Selalu tersungkur mereka pada liku-liku biasa.Jatuhnya berulang.Dan hari ini berakhir semudahnya tanpa merasa kesan sakit yang tercalar di seluruh badan dan kaki...~
Dan di akhirnya nanti..
saya mahu kamu mengerti.Mentari pagi yang selalu saya harapkan tersenyum terlalu banyak menyaksikan hujan yang turun ketika langit bercahaya cerah.
Dan bintang yang berkelip indah pada langit malam menemani saya ketika... dingin malam membungkus hati yang masih membeku..
Saya masih berada di sana..mengharapkn bahang malam menghangatkn sebuah harapan...

HasmaMaymeng-15/03/11-Lemb​ah Kenangan.

No comments:

Post a Comment