Tuesday, August 2, 2011

Aku Menangis ~

Duhai hati..
Bertahanlah untuk tidak lemah,meski runtuh jua tembok angkuh
menghempap lantainya harapan.
Lalu pecah dan berkeping-keping jadinya.
Tahukah kau duhai cinta..
betapa sakitnya menelan tangis yang mahu pecah di anak kerongkong.
Rasanya seperti menelan duri yang amat tajam
menghiris rongga tekak dan menikam sebuku hati ini.
Yang di dalamnya ada kamu.

Tatkala riang kita di serambi asmara baru bermula
pagarnya terasa goyah oleh tamparan desir bayu cemburu...
Engkau, ku lihat berwajah murka
malap seketika cahaya cinta.
Aku hembus nafas rayu dengan penuh rindu
bersamanya inginku sentuh kamu..
biarpun seketika dalam bebayang hitam.
Engkau sekilas berpaling tidak memandangku..
yang terawang di langit duka..
lalu tanpa rela..
di sana aku menangis..

Sayang,cuba kau sentuh angin yang berhembus di sisimu..
dapatkah kau merasakan kehadiranku
seperti aku selalu mendakap bayanganmu lewat nota-nota singkat penuh nada rindu.
Terasa hangatnya menusuk hingga jauh ke dalam lohong kalbu ini.
percayalah kekasih...
aku menangis tika rindu menebal kini..
aku menangis bila cemburuku mengatasi rindu..
aku menangis jika kau meraguiku..
aku menangis ketika mimpiku lesap kala mentari mulai menunjukkan diri.
Di kaki langit itu aku selalu berdiri..
menangis membilang masa yang berlalu.

HasmaMaymeng- 22/2/11 -Ruang Rindu

No comments:

Post a Comment