Saturday, June 23, 2012

Andai Takdirnya...

Aku tersentak agak lama.Menggigil jemari dan tubuh badanku.Fikiran mulai mengosong.Sekelilingku tampak sangat asing...Kekuatan yang merangkak dari arah mana, mengajak aku berteleku memikirkan jalan yang telah aku tempuhi hari ini, semalam dan sebelumnya.
Ya Allah, ujian apakah ini? Apakah benar, aku manusia terpilih melalui ujian yang sangat perit ini.Janji apakah yang Engkau mahu berikan kepadaku?
Kulontar pandangan kosong seperti kosongnya fikiran yang sedang kurasai.Kelam warna langit, ada rintis hujan malu-malu mencium permukaan bumi.Kusentuh dada yang terasa perit dan sebak.Degup jantungku tidak sekata, yang kurasa ia laju dan kucar kacir.Berdenyut seluruh sendi, lantaran dipaksa untuk gagah berdiri.Aku enggan menangis!
Ya Allah, berikan aku secebis lagi kekuatan.Andai takdirnya aku kehilangan tenaga untuk terus berjalan di laluan ini.Aku hanya meminta untuk mampu membawa diri.Ke sisiMu ya Tuhan, bersama harapan...Ku ingin segera memegang janjiMu.
Hah..! Kebenaran mungkin telah jelas.Aku tidak mahu tahu apa sudahnya.
Doa dan harapanku, berbahagialah kalian.

No comments:

Post a Comment